animhomeetsikalenteritalwiajovisailuvalokuvathistoriarompetoritmuseotwww

Keski-Suomen Mobilistit ry

Lähtö / Start   Jyväskylä
Maali / Mål / Finish  KEURUU 

Lähtö noin klo 9:30, niin että viimeinen lähtee klo 12 viimeistään.
Reittipituus noin 100 km ja uudemmilla noin 135 km, tarkentuu lähipäivinä.
Ilmoittautuneille aamukahvi/ tee lähtöpaikalla, ruokailu matkan varrella, ajomerkit ajoneuvoon ja
maalissa jaettava pronssilätkä osallistumisesta.
Reitillä tehtäviä, joissa parhaat palkitaan iltajuhlassa Keurusselällä Keuruulla.
Kilpailuluokat ovat ajoneuvon iän mukaisesti, joten ilmoittakaa ajoneuvon vuosimali oikein, Kiitos

                                        karttajkl2017 karttaPrisma2017




IXIII Talwiajo  Keuruu 2016 tulokset results

        Paljon valokuvia / Mycket bilder / A lot of bilder

Kaikki ajat ja pisteet aakkosittain   
Alla resultat med Efternamn  All results

Palkitut    
Prisvinnaren   
The Best of all

Kaikki ajat paremmuusjärjestyksessä   
Alla tider, bästa först

Alla kaikki tukijamme, suosikaa heitä!
Nedan alla som medarbetar med os, besök dom!

NokianVianor

Harvia      EpiraSPR

Rantakivi         Makela
Brittiosa
Mikan asentamoKantanen  Pohjola
       KSK     Panda  Rautiainen
JuhanAutohuoltoKL
Ranowe  ADvaraosamaailma
Kustomcars
HameenautoWoodshell
MeidänKatsastusGummisepätAkatsastus
RengasnuoraMikinkone
AHautoReinoMarttinenAjankone

JKLvaraosakeskus
WaiskiMattiMaijaHTLaser
WanhatWehkeetUSAautohuolto
  Colornet  Ykstuuma
IKHSatataxISautomotive
MattokymppimustekolmioWesternParts

Asammutinhuolto
RihtoToivolan

JKLautotarvike

ksml
nimimainokset


XXXX Talwiajo   1974 - 2013   40. kerta
Lehdistötiedote                               Press

            Lehdistötiedote 2013 XXXX Talwiajo   8-9.2.2013
            Press release SWEDISH   

            Kartta reitistä 2013    Kart 2013              Map 2013
            Valokuvauspaikkoja   Platser för fotos    Maybe photographic   

Huom! revised, Illallinen alkaa klo 18:00-                  

            Valokuvaliitteitä käytettäväksi artikkeleissa. Bilder till artiklar. 

                A-Ford                                
                oma liikennemerkki
                Liimatainen
                Mosse
                Ahonen 2011
                Ahonen 2011 pakattu
                Miija Taipale
                Raimo Oikari          
                A-Ford Markku Maahi    
                Auto-Union
                Auto-Union pakattu
                Cadillac

          




Valokuvia matkan varrelta / kuvaaja Markku Maahi
Bilder / Markku Maahi





Talwiajo 2010 Saarijärvellä pidettiin todella kauniissa maisemissa ja sääkin oli riitävän talvinen kovien paukkupakkasten jälkeen. Pakkasta oli ajopäivänä noin 15 astetta pitkin päivää auringon näkyessä himmeästi pilvien takaa. Tykkylumi painoi puut monin paikoi luokille ja sai kuskit ja matkustajat haukkomaan henkeään Suomen luonnon kauneuden keskellä.
aurinko

Päivä koostui monista tehtävistä, joilla aloitettiin heti aamusta ilmoittautumisen yhteydessä. Lähtöpaikalle tuli kaikkiaan 111 autoa ja 4 moottoripyörää kahden ennakkoilmoittautuneen jäädessä pois. Rasti 1 oli lähtöpaikalla ja rasti 2 museon pihalla Saarijärvellä. Siitä jatkettiin välittömästi Mahlun maamoottorimuseoon, jossa piti tunnistaa Sikurileikkuri vuodelta 1926. Matka jatkui Mahlun nuorisoseurantalolle hirvikeitolle. Lounaan jälkeen ajeltiin takaisin hienoa metsätietä St-1 Rantakivelle, jossa oli kahvitauko ja ylätykseä jäärata-ajot. Kaikille halukkaille otettiin aika ja jonotus sujui hermoja menettämättä. Voittaja oli Kuplavolkkari 50-luvulta, josta kateelliset kertoivat siinä olevan nin paljon nastoja, että kumi ei koske jäähän. Luokkia oli kaksi: nastat tai ketjut ja ei nastoja. Vielä oli yksi etappi jäljellä maaliin Summassaareen, jossa oli viimeinen kysymys kuskille: Mikä oli kaivurin merkki 50 km kohdalla olevassa vajassa ja bonuksena vielä kysyttiin perukoneena olevan traktorin merkiä. Kun tämä viiimeinen valvollisuus oli täytetty, niin ajajalle luovutettiin pronssinen ajomerkki. Parhailla (kaksi Mattia) näitä on jo 37 kpl eli kaikki.
harvajono

emw

pyhimys
Eikä tässä vielä kaikki, joukkuekilpailuun tarvittiin vähintään kaksi osanottajaa. Tynnyriauton työntö kaveri ratissa. Asiaa vaikeutti väärinpäin toimiva ratti.....


Tässä voi hieman virittäytyä tunnelmaan, alla vuodelta 2009:

Jyväskylän talwi 1952 - Suomen Ateena

Valokuvat / Bilder / Photos  Talwiajo 2009





© Juha Kivimaa
rev. 31.1.2013